Rabu, 26 Jun 2013

KONVENSYEN DOKTOR MUDA PERINGKAT NEGERI KEDAH 2013

Pada 22 Jun baru-baru ini, team doktor muda SKFBT telah mewakili daerah Kubang Pasu ke Konvensyen Kelab Doktor Muda Peringkat Negeri Kedah 2013 yang diadakan di Kompleks Rakan Muda Baling

Kelab Doktor Muda mewakili Kubang Pasu dalam empat kategori iaitu Tokoh Doktor Muda, Inovasi,  Sketsa dan Sekolag Cemerlang. Pasukan Sketsa dan Inovasi telah memenangi tempat kedua, Tokoh Doktor Muda mendapat hadiah saguhati manakala Sekolah Cemerlang pula telah dinobatkan sebagai johan. Ini bermakna SKFBT sekali mewakili Kedah ke peringkat kebangsaan. Tahniah!

Selain SKFBT, sekolah lain yang turut mewakili Kubang Pasu dalam konvensyen tersebut ialah SK Sanglang bagi kategori Buku Informasi, SK Darul Aman Height dalam kategori Pameran Aktiviti, SJK(C) Chung Hwa dalam kategori Kuiz. dan beberapa buah sekolah lagi.

Semasa di sana, bukan hanya kenangan manis yang terpateri dalam album kenangan para peserta Kelab Doktor Muda SKFBT, malah turut terselit kenangan BUSUK. Kenangan BUSUK gara-gara bekalan air di Kompleks rakan Muda terputus. Bukan sahaja tidak dapat mandi dengan sempurna, bahkan nak buang air kecil dan besar pun kena bawa air dalam botol. Kesiannnn.

Walau apapun yang berlaku, semangat para peserta tidak pernah padam. Masing-masing berusaha keras demi sebuah kejayaan. Kita hanya mampu merancang namun Allah yang menentukan segalanya.

Setiap yang berlaku ada hikmahnya. Semangat yang berkobar-kobar akan diteruskan pada tahun-tahun akan datang. Peluang yang ada pasti akan KITA ambil sebaiknya.

Insyaalah kejayaan akan menjengah jika usaha dilipatgandakan lagi.












Nak lebih gambar, kliklah kat GALERI kat atas tu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan